skolan är bra ibland

Rätt okul dag idag, men skolan gjorde det hela mycket bättre! Jag fick en kund fast jag inte hade någon inbokad när jag kom dit. Både hon och jag blev jättenöjda med hennes hår och under tiden jag klippte henne fick jag höra "du är jätteduktig" två gånger, båda gångerna var det hon som sa det, inte så dåligt att få höra det på typ 45 minuter. Min lärare gick även förbi och sa att det såg jätte bra och proffsigt ut när jag klippte. När jag skulle gå hem pratade jag lite med min lärare, hon undrade om dom fick använda mina bilder från estetisk verksamhet till en hemsida dom skulle sätta ihop med något företag eller så. Hon undrade även om jag ville ställa upp om vi skulle fota något i skolan, under typ en vecka har hon berömt mig för mina bilder två gånger. Massa tack till Bea och Hannah som ställde upp som modeller åt mig.
Jag måste berätta en sak också, jag skrattade länge efter hon sagt det. Jag sa till mamma att jag hade varit irreterad och på dåligt humör senaste kvällarna, jag har mest suttit inne på mitt rum och pga det sa mamma "kan du inte komma ut och bråka med mig istället?" Haha inte ofta föräldrar ber om bråk men mamma är inte som alla andra, och det är jag glad för! Fast det finns ett problem med det, jag kan inte bara börja bråka om ingenting, så det skulle bli väldigt svårt att gå och bråka med henne bara för att.

Nu ska jag sova så jag får träffa Stefan nån gång, det är helt sjukt hur mycket man kan sakna en person!

Klart slut!

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är en del av livet att vara tonårsförälder att låta sina tonåringar pröva sig och frigöra sig vilket brukar vara lite bråkigt ibland. Men du Fanny, min ängel gör aldrig det. Då tycker jag synd om dig att du sitter där inne på ditt rum med din frustration. Så jag ska nog gå in och bråka med dig om något nästa gång. Men det kommer nog att sluta med att vi båda tokskrattar åt situationen. Jag älskar dig, du är bara så underbar.

2010-01-30 @ 12:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0