Stockholm är mesigt!

Det är verkligen mesigt, pga regn blir tågen runt 10 minuter försenade. Om det ligger nån cenimeter snö blir det trafikkaos. Det är sjukt vad människor får panik också och hur stressade dom faktiskt är. När jag skulle åka hem från praktiken idag var det fullt på tre tåg i rad, endå pressar sig människor in och står så tätt att de knappt kan röra sig och så att det nästan blir klämda när dörrarna stängs. Istället för att pressa mig in så väntade jag i max 10 minuter innan det kom ett tåg som man kunde åka i utan att bli kvävd. Men det är endå rätt kul att se hur stressade folk är och att dom inte kan vänta två minuter till tills nästa tåg går.
Det är helt enkelt så, Stockholm är en mesig stad där människor inte kan leva ett liv utan stress varje dag. Känns bra att vi flyttade härifrån så inte jag blev så stressig som alla dessa människor.
Det var allt för mig.

Klart slut!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Roligt att det inte är första gången det som det kommer snö i stockholm, så har dom inte lärt sig nått alls från gångerna innan, det är ju varje år som det är "trafikkaos" och förseningar.

Trafikkaos i Jämtland är... nä, det finns inte, kanske om nya istiden knackar på dörren, men annars.. nä ;)



<3

2009-11-06 @ 14:14:19
Postat av: :)

Det är väl knappast bara människorna i stockholm som råkar ha trafikkaos när det kommer snö!?Sen det där med tåg förseningar,du valde att inte ta dom tre första tågen pga trängseln och därför vänta i tio min på ett annat tåg,det är inte tågförsening,det är frivillig väntan på ett annat tåg.Sen är det inte bara när det regnar som de råkar bli tågförseningar.

2009-11-06 @ 18:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0