090708

Dagen har varit rätt lugn, men när jag kom till jobbet var det fullt upp med att få upp alla till frukosten. Men när det var klart flöt allt på bra, dom flesta av pensionärerna var trötta (antagligen beroende på det tråkiga vädret, känns som att hösten är här juh!) och somnade efter dom hade ätit. Jag gick runt och vattnade blommorna, diskade och städade lite, det äär typ det jag får göra =P Haha och gå ut och gå och mata dom som behöver hjälp med att äta. Men ut och gå var det inte frågan om! Regnet bara ösde ner och det var inte mer än 10 grader utomhus, burr! Efter ett tag blev det lunch med krusbärskräm till efterrätt, den var rätt god =) Under eftermiddagen finns inte mycket att göra för mig eftersom jag inte får göra något vårdarbete så från 2-4 fick jag typ sitta i en soffa och slappa, trist me måste juh vara kvar där tills 4 så jag jobbar in några dagar.

När jag gick hem hade det äntligen slutat regna, men kyligt var det fortfarande, vart tog sommaren vägen? =( Trött var jag också när jag kom hem så jag hoppade ner i sängen och sov nån timme. När jag vaknat gick jag in till köket och satte mig och pratade med mormor, utanför fönstret ser vi  storasyster Lina och och båda undrar varför hon kommer förbi, då slog det mig att jag skulle juh färga hennes hår! Så att så blev det, rött med två svarta partier, hann tyvärr inte ta något kort innan hon försvann hemåt men bra blev det iaf, hon var nöjd ^^  Fick även höra att både Lina och mamma tyckte jag skulle försöka sälja en av mina bilder (den med två fåglar som doppar fötterna(?) i vattnet, finns i ett tidigare inlägg) och att dom ville trycka ut den som tavla eller fototapet. Riktigt kul att höra =D Så känner ni till någon fototävling eller något ställe där man kan sälja sina bilder säg till då! =) 

Ringt älskling men inte fått något svar på hela dagen (sen efter jobbet) så börjar bli orolig för att det har hänt något, men det är nog inget att oroa sig för, tror jag skulle få veta ganska snabbt om det hade hänt något. Men kan inte hjälpa att jag blir orolig. Så hoppas att han ringer upp snart så jag kan sluta oroa mig för honom (A)

Senare ikväll blir det tv, so you think you can dance bra program ^^ synd bara att det ska vara sent när man ska upp tidigt nästa dag, men det får gå endå =) Imorgon är sista jobbdagen för veckan, skönt!

Klart slut!

Kommentarer
Postat av: Sara

allt bra idag? :)

2009-07-08 @ 21:24:14
URL: http://sarra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0