"Landet" kommer inte finnas längre!

Jag har kommit på en sak, säkert en massa andra som tänkt på det förut men jag kom och tänka på det igår när jag åkte förbi en byggplats. Eftersom det byggs mer och mer hus och lägenheter varje dag kommer allt ligga så tätt så att i stort sett ingen kommer ha någon tomt. Det man kallar landet, stora ängar, vackra skogar, mycket djur osv. kommer att vara borta. Det som kommer kallas landet är när husen står runt 10 meter ifrån varandra och husen har en tomt på ca 20*20 meter. Det kommer såklart finnas vissa undantag för t.ex. bondgårdar och liknande och kommer nog även finnas några få platser där det fortfarande finns stora ängar och vackra skogar. Men det mesta kommer nog försvinna under alla bostäder som ska byggas. Om dom nu ska ha en massa nya bostäder får dom väl bygga massa höghus folk kan bo i, inte för att jag tycker det är snyggt men det är bättre än att all natur försvinner! Jaja, det var allt om det.

Idag har jag köpt en julklapp, jippie! Måste få önskelistor från min familj nu juh, jag vill handla julklappar! Dom har även börjat spela julmusik på radion och julpyntat i affärerna, det gillas =) Det är även väldigt svårt att komma på julklappar, fast inte till min älskade pojkvän för han har varit snäll och önskat sig lite saker och sen är det inte lika svårt att komma på saker till honom. Men jag skulle behöva lite hjälp med julklappstips till:
*Ando - låtsaspappa
*Mamma
*Emma - lillasyster 9 år
*Lina - storasyster 28 år
*Robin - storebror 19 år
*farmor
*farfar

Så kommer ni på något är det bara att tipsa!

Jag gillar min nya praktikplats! Snälla människor, fast jag pratar mest bara med två av dom. Dom är jätteduktiga på att lära ut och nämna detaljer som gör arbetet enklare och snabbare. Mycket bra och jag fick även höra idag när jag hade satt i all färg att det inte såg ut som att det var en som gick andra året som gjort det utan att det såg jätte professionellt ut. Blev även klippning. Tyvärr glömde jag att ta en före-bild men jag tog en efter-bild iaf, färgen ser inte riktigt ut som på kortet, den är ännu snyggare i verkligheten. Jag färgade från grått och smutsblont, matt hår till en lite varmare blond färg med några ljusare slingor i.



Sen påväg hem fotade jag en grind, gick inte så bra eftersom det var mörkt och jag inte hade något stativ. Fick bara nån skum bild som inte blev särskilt bra men den får duga. Man ser typ inte ens vad det är, men det behöver man inte alltid göra ;)



Annars så har jag ätit världens godaste pannkakor! Det är bara farmor som kan göra såna goda pannkakor. Efter maten la jag lite pussel, sen kom farfar och hjälpte en liten stund sen gick vi upp till tvn. Kollade på mammas pojkar, verkligen ett larvigt program! Haha jag tycker inte föräldrar ska ha så mycket att säga till om när det gäller förhållande, eller jo, men inte med vem man ska ha det med. För om man älskar någon så ska det inte spela någon roll om ens föräldrar gillar han/hon eller inte, fast det blir juh mycket lättare om dom gör det! Efter det kollade vi på Glee som startade idag, det var sämre än jag förväntat mig men jag ska kolla nästa vecka för att se om det blir något bättre.

Nu har jag skrivit en massa, haha duktigt om du orkade läsa allt ;)

Klart slut!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Jag är duktig! :) <3

2009-11-14 @ 00:09:45
Postat av: Mamma

Vad fin Mia blev i håret, vad duktig du är! Hon ringde hit för att berätta hur superduktig du var och hur nöjd hon var. Lina kan jag tänka mig kan önska något skitbra schampo och balsam?

Farmor och Farfar Biocheck, kanske skulle vara kul,Jag vill ha Pinks nya skiva "Funhouse" och Absolut hits 2009, Ando önskar sig någon ball T-shirt st.M. Vad det gäller att föräldrar lägger sig i sina barns partner beror nog på att man som förälder älskar sitt barn över allt annat och vill dem det bästa. Men det är ju bra att gå på sina nitar själv. Farmors pannkakor har alltid varit de bästa, undrar vad hon har för knep, eller om det just är för att det är Farmors? Kramar i massor! Nu är det bara en vecka kvar tills du kommer hem, längtar efter dig :-)

2009-11-14 @ 00:11:46
Postat av: Emelie

Mammas pojkar är verkligen skit fånigt. Jag var tvungen att gömma mig under filten sist jag kollade. Så fruktansvärt pinsamt alltså. Och Glee var kanon ju. Jättekul. :D

2009-11-14 @ 10:49:37
URL: http://emelieherrdin.blogg.se/
Postat av: Denise

Räknas inte jag?Som förra året?Får bara dina andra systrar och Robin och farmor och farfar?Inte jag?:(

2009-11-16 @ 11:07:07
URL: http://dagbokenidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0