Kan inte julen komma snart?

Jag längtar efter jul! Efter allt julpynt, alla ljus och lampor som lyser överallt, julmusiken och allt skoj som julen innehåller. Syrrans glada ansikte när hon ser tomten (hoppas våran tomte kommer i år också!) ja, jag vill helt enkelt ha jul! Jag gillar att börja tidigt med pynt och sånt så idag har jag köpt lite julpynt till min minigran, jag vill ha en mellanstor gran och ha brevid min garderob men det kommer jag säkert inte få för mamma =/ Jag har även köpt en lång tomteluva, jippie!
Farmor köpte EMDs julskiva och den var helt värdelös, absolut inte värt 80 kr som hon betalade för den, hon ville åka tillbaka och lämna tbx den. Har ni något tips på bra jullåtar?

Idag var även första gången farmor och farfar åt taco, jag lärde dom hur dom gjorde och nu kommer det nog ätas lite då och då hos dom. Farmor tyckte iaf att det var jättegott. Senare på kvällen kollade vi på körslaget och Olas kör var riktigt bra, dom hade riktig körsång, massa stämmor, det är fint. Farmor satt och sa "heja Robin" hela programmet för att en som är med där liknar min bror Robin rätt mycket, hade robin bara borstat och snyggat till sitt hår hade dom varit väldigt lika.
När vi satt och kollade på tv såg en låga på ett ljus rätt roligt ut, det hade blivit en klump som gjorde att lågan delade sig, jag tog lite kort men inte många som blev bra, lågan blev till en vanlig låga rätt snabbt.







Jag saknar min underbara pojkvän! Bara så ni vet ;)

Klart slut!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Superfin bild!

julstressen vill man dock inte vara med om :P

Saknar dig också! inte långt kvar nu! <3

2009-11-15 @ 00:16:09
Postat av: Mamma

Fina Fanny! Varför är jag inte ens förvånad att du redan håller på med julen när de flesta inte ens har börjat tänka på den. Det är så fint att du har så fina upplevelser av julen så att du ser det som något att längta efter. Varför tror du inte att du får ha en gran? Det är klart att du får om du vill.

Vad mysigt ni verkar ha Farmor, Farfar och du. Det gädjer mig verkligen :-)Jag håller med om Robin och hans lock a like. Puss och kram

2009-11-15 @ 00:57:13
Postat av: MATILDA

svar: tack :D jag gillar att ha lite annorlunda (men snygga såklart) kläder. känner mig så tråkig ibland annars, haha! :D

2009-11-15 @ 15:11:53
URL: http://matildahammar.blogg.se/
Postat av: Jeanette

fin bild :) mm men snart är det jul..inte långt kvar



Ha det fint

kram

2009-11-15 @ 22:43:37
URL: http://www.sunstreet21.devote.se
Postat av: Jeanette

sv: ojdå jobbigt om du fick skriva om hela?! ..sånt gör iaf mig galen.. att göra/skriva klart då så händer nåt så allt försvinner.



mm rea shopping är bäst :) mysigt med jul..men tråkigt med julafton känns lite överskattat men kanske mest för jag tycker de brukar va lite tråkit. det var annorlunda när man va liten..



jag har också börjat köpt julklappar, inte allt för många kvar nu :) så skönt det än att vara ute sista veckan



kram

2009-11-16 @ 00:07:45
URL: http://www.sunstreet21.devote.se
Postat av: Jeanette

sv: juste, har fotat ungefär ett år med systemkamera (det är då man börjar utvecklas seriöst), snart ny kamera också :D sen innan lite med digitalkamera i kanske 1-2 år.

kram

2009-11-16 @ 00:09:09
URL: http://www.sunstreet21.devote.se
Postat av: Denise

Hej,syrran!



Jag längtar också till julen.Du verkar ha väldigt kul hos farmor och farfar,jag hoppas jag hinner hälsa på er i veckan om jag inte är sjuk...!

Puss o kram!

Denise

2009-11-16 @ 10:57:02
URL: http://dagbokenidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0